25 de febrer 2009

Viatge a Donostia (III)

Seguint amb l'itinerari, un cop vaig deixar l'estació d'Irun d'adif vaig dirigir-me cap a l'estació d'Irun-Colon d'EuskoTren. L'estació té una curiosa entrada des del propi Passeig de Colon, on hi ha la taquilla i barreres tarifàries. Disposa de dos accessos més des d'altres punts també amb barreres tarifàries. El meu primer trajecte per EuskoTren seria d'Irun-Colon a Nazioarteko Zubia, en una unitat 200. El baixador es situa just abans del pont internacional sobre el riu Bidasoa. En aquest pont vaig poder caçar la mateixa unitat 200 tornant d'Hendaia i el regional Bilbo-Donostia-Hendaia servit per una unitat 300 especialment adaptada per a aquest servei (antigament denominat EuskoPullman) que podeu veure a la foto del bloc. Després vaig poder veure la mateixa unitat tornant cap a Donostia de buit passant per un pas a nivell francès en un tram que és de FEVE però explota EuskoTren (un bon embolic!). A Hendaia vaig fer una ullada i dues fotos a l'estació de la Sncf per agafar novament una unitat 200 i anar fins a Errenteria. En aquesta població vaig esperar el següent tren cap a Lasarte-Oria mentre vaig poder fotografiar les instal·lacions, que destaquen perquè s'hi ubica el dipòsit i tallers de la línia. La meva idea era ja acabar el viatge a Donostia-Amara però com que encara tenia temps, vaig anar fins a l'estació d'Añorga, ja a la línia Donostia-Bilbo que és on de moment s'acaba la doble via tot i que ja està previst el desdoblament fins a Errekalde. Destacar en el trajecte Errenteria-Añorga la inversió de marxa que han de realitzar els trens a Amara, prou curiosa. I finalment d'Añorga vaig tornar cap a Amara, on vaig estar una bona estona fotografiant trens, tant els Lasarte-Hendaia com un Bilbo-Donostia, tots servits per unitats 200.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

bastant estúpid això del tros de FEVE rodejat d'Euskotren! total perquè les conexions internacionals han de ser de l'ESTAT!

Anònim ha dit...

Recordo una anècdota quan van estar a Sant Sebastià el 2006: truquem a l'Euskotren per saber quines opcions teniem per anar Bilbao... i la mateixa operadora de l'empresa Euskotrem ens recomana que per anar segurs agafem l'autobus!! Em vaig quedar amb ganes de probar el tren, doncs.