20 de juny 2007

Sortida a Alacant. En FGV de Dènia a Alacant

Ja fa una setmana però el record és ben viu. La nova feina fa que no pensi en escriure al bloc i per això vaig amb tant retard.
Dimecres passat, dia 13 de juny, començava a l'estació de Dènia de FGV on vam poder veure un dels automotors MAN ex-FGC que aquí encara donen guerra com s'està podrint a la via 4. De fet ens van dir que no circularia més tot i que veient l'èxit dels MANs reformats ja vorem què pot arribar a passar. Havíem d'agafar el tren de les 8:25, un MAN reformat idèntic als que circulen per la xarxa de FEVE, que ens duria fins a Calp. Allí agafaríem un tren per tornar enrera fins a Teulada i durant l'espera fins al proper tren descendent, que de fet era el mateix que havia passat cap a Dènia, vam poder esmorzar al bar de l'estació un bon entrepà de pernil acabat de tallar. De Teulada vam baixar fins a Altea, possiblement un dels trams més espectaculars i bonics de la línia és entre Calp i Altea on circula per paisatges muntanyosos i passa pel famós viaducte del Mascarat, que té el tauler metàl·lic recte però la via hi descriu una corba.

A Altea volíem fer-hi parada i fonda però com que el tren amb el que havia de creuar venia tard vam poder baixar, fer fotos a dojo de l'estació i comprar novament bitllet fins a Benidorm, el paradís de l'especulació i la cosa més horrible de la costa del País Valencià, amb permís de Marina d'Or... L'estació de Benidorm per ser al lloc on és encara és prou decent, amb tres vies i una més de dipòsit-apartador per al Limón Exprés que ja no circula i es troba en un estat bastant deplorable. De Benidorm a Creueta vam anar en un MAN dels no reformats (només ho està una mica de fet) i a Creueta vam poder veure un dels antics MAN circulant sobre plataforma tramviària però amb els passos protegits amb barreres convencionals... Tot un espectacle digne de veure. Això es deu a que el tren-tramvia d'Alacant aviat arribarà fins aquí i després a Benidorm i els trens dièsel només faran el recorregut entre Benidorm i Dènia.

La darrera etapa del viatge en tren dièsel ens duria de Creueta fins a El Campello, a bord d'un MAN tampoc reformat.

A El Campello és on s'inicia el tren-tramvia d'Alacant i per tant cal fer transbordament a una de les noves unitats de la sèrie 4100. Realment és molt curiosa la línia de tren-tram, única a la Península de moment, ja que hi ha moments que sembla talment que estiguis en un tramvia (pel tipus de plataforma, senyalització, catenària, etc) i d'altres que sembla un ferrocarril tradicional. L'invent no em va desagradar gens. A l'Albufereta vam canviar a un tramvia de la línia L4, servits per tramvies Bombardier sèrie 4200, i vam anar a l'estació d'Alacant-La Marina, punt d'inici original de la línia Alacant-Dènia i que ara no és més que una simple parada de tramvia, tot i que molt peculiar ja que hi ha els tallers de la línia allí mateix. Malhaurdament, és tan peculiar aquesta parada que un parell de vigilants de seguretat ens van haver de venir a tocar el crostó dient que no podíem fer fotos (la paranoia de renfe s'estén...).

Vam tornar enrera fins a La Isleta on vam agafar novament un tren-tram 4100 per entrar al tram inaugurat recentment fins a Mercat, a través d'un sinuós i costerut traçat a l'aire lliure i un túnel totalment de metro a la part final.

El viatge a València i Alacant va acabar tornant en l'Arco de la tarda que ens deixaria a Barcelona una mica abans de mitjanit, no sense abans passejar una mica per l'estació d'Alacant d'adif on veuríem com a "estrella" la 334.001.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Ara que estic fent la meva pagina els de renfe no em criden l'atenció, sinó que em senyalitzen a on i quan arriben els trens. Almenys a l'estació de França!

Pol Llopart ha dit...

Hola !

Martí quina es la teva pagina web ?
A Bernat molt maques les fotos de Valencia. Ja parlarem per el MSn!

Anònim ha dit...

Bernat, bon dia. molt bones les fotos d´alacant. visc a dénia a prop de l´estacio i els mans "originals" repintats no els havia vist encara. m´en alegro de que hagis gaudit del trajecte. sincerament des de denia fins a altea es un recorregut precios. enhorabona per la pagina.
recaets, david

Anònim ha dit...

En primer lloc, vull felicitat-te per la gran feina duta a terme amb aquest blog i la corresponent plana web. Simplement, excepcional. I en segon lloc, com a usuaris dels serveis ferroviàris, a mi m'agradaria expressar la profunda indignació pel servei tan deficitari que se'ns presta a les rodalies de BCN. Em remeto a tot el que està pasant durant la jornada d'avui (22/06/2007)i pel que he vist en aquesta pàgina, ets un gran aficionat i crec que t'hi deqdiques a aquest món...Creus que aquesta situació té una solució, i que la solució passa per la autogestió des de la Generalitat, que és problema de les obres de l'AVE...no sé. Modestament, t'adreço aquesta pregunta, si vols, la podríem debatre.

Mlte gràcies i rep una cordial salutació.

Anònim ha dit...

Volem fotos del descarrilement de l'Euromed!

Anònim ha dit...

Com a usuari de rodalies Barcelona, encara que no m'ha afectat tant com a altres, diria que l'únic problema que s'esdevé, es ue renfe ho vol centralitzar tot per Sants i és un error, per que un dia s'acaba saturant com Pl. Catalunya. El que hauria de fer renfe seria construir nous tunels tant com per alta velocitat com per rodalies. També crec que l'estació de carrega de Sagrera (al costat de la futura d'alta velocitat) que en aquest moment està en estat penos, s'habilites i poder fer com un Chamartin, una Sants 2. També penso que el traspas de rodalies a FGC seria un error.

Anònim ha dit...

bernat aixo no te res a veure amb aquet blog pero ell talaferic de monjuic ja fa molt que es en servei i no ho has actualitzat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)-;)-;)

Bernat Borràs ha dit...

Pels que dieu tant que no actualitzo, avui mateix he penjat la versió nova de la part corresponent a la línia Llobregat-Anoia on podreu trobar, entre d'altres, fotos de les noves estacions d'Europa|Fira i Martorell-Central o els nous vagons de la sèrie 65000.

Anònim ha dit...

bernat he anat a la cabina d'una 447