24 de març 2007

Matí de Garrafeta a L'Espluga i l'estació nova del Prat de Llobregat

Aquest matí en principi només tenia previst anar a veure la Garrafeta i tornar a casa però finalment m'he animat i m'he acostat a la nova estació subterrània del Prat. Però anem a pams.
El dia començava a Artesa de Lleida, al punt on la línia convencional i la LAV es creuen (a diferent nivell òbviament) i on volia caçar la Garrafeta. Després d'aguantar una bona estona les fortes ràfegues de vent que feia i "patir" per si la foto al tren seria amb sol o no, he anat veient com s'acostava el fum des de Lleida i finalment passava per allí el preuat tren, que feia el recorregut de Lleida a L'Espluga de Francolí. Durant l'espera, he pogut veure un tren de mitjana distància i una 252 aïllada per la LAV. A continuació tenia intencions de caçar el tren a l'estació de Vinaixa i com que el tren de vapor afortunadament anava a poc a poc, he pogut fer-li més fotos sense cap problema. Un Alvia passant per la LAV ha acompanyat l'espera a Vinaixa. No les tenia totes, però he pogut tornar a caçar el tren al PAET de Riu Milans per finalment tornar-lo a enganxar ja a L'Espluga de Francolí, a més d'observar detingudament totes les maniobres de la composició. Tenia al cap que hi havia un AVE que sortia de Camp de Tarragona cap a Madrid a les 11:45 i he anat a un pont que hi ha al costat del PAET de la LAV a L'Espluga per caçar-lo... Però després d'estar esperant una bona estona i creient que anava amb molt retard, se m'acut mirar a uns horaris que duia i resulta que els dissabtes no funcionava... pifiada!

Així que al final, i potser per treure'm la "rabieta" de no haver pogut caçar cap ànec, decideixo anar a veure l'estació nova del Prat de Llobregat. Un cop allí, la primera sensació és que l'edifici de viatgers que han muntat està força bé, sobretot tenint en compte que no deixa de ser una cosa temporal ja que amb l'arribada de la LAV tot plegat canviarà força. Com que hi havia les barreres tarifàries obertes, sense pensar-m'ho baixo a l'andana de les vies 2 i 4, que correspon a les vies que van direcció Barcelona. De tota manera, recalcar que de moment de les 4 vies de l'estació només hi ha les dues centrals acabades, vies 1 i 2, que és per on circulen els trens. La primera sensació en baixar a l'andana ha estat de que hi havia molta pols acumulada; de fet hi havia realment una autèntica boira espessa... Durant l'estona que he estat per allà he pogut veure diversos trens de rodalies, algun de mitjana distància, un Alvia i l'Euromed. Desgraciadament, les fotos ja no quedaran tan bé com quan estaven en superfície però bé, malgrat tot l'estació és força lluminosa. El què espanta són les rampes ferroviàries que han construit a la sortida del túnel pels trens... Són realment molt "bèsties".


A la foto del bloc, la Garrafeta a Artesa de Lleida. He triat la foto del tren de vapor més que una de l'estació nova d'El Prat perquè és més "romàntic"... Per cert, estrenem un nou tamany XL de fotografies al bloc i a trenscat.cat. Les imatges noves a partir d'ara seran de 1024x768 pixels en lloc de 750x563, per tal que es puguin apreciar millor tots els detalls.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Bé, moltes gràcies per canviar el tamany de les fotos. Gràcies.