03 de febrer 2007

Intens matí ferroviari observant alteracions en el servei

Aquest dissabte al matí es pot considerar que ha estat ben aprofitat. La idea era anar a veure el tall de línia entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf. Sortint de Terrassa amb el tren de les 8:17 hem anat cap a Montcada i pel ramal de les Aigües fins a Sant Andreu Comtal, on excepcional i rarament el tren ha obert portes. La ocasió ha estat aprofitada i hem baixat per no haver d'anar fins a Clot-Aragó i tornar enrera. El motiu era que hi havia ganes de fotografiar el primer tren que baixava de Puigcerdà passant per aquella estació; i a més ho faria a càrrec de la 440-130 de 2 cotxes no reformada en simple, oferint el conjunt l'aspecte d'un tren molt petit. Un cop vist aquest tren (i de passada el Catalan Talgo i el Tren Hotel de París) hem anat cap a Clot-Aragó en el Regional Exprés de Reus per veure trens estranys per les vies 3 i 4 (o sigui els de la línia R4). A continuació hem tornat enrera fins a Montcada Bifurcació, circulant novament pel ramal de les Aigües i ens hem quedat en aquesta estació una bona estona veient l'anar i venir dels trens. Finalment, hem anat fins a Sant Andreu Arenal en un R7 que hi acabava el seu recorregut; més enllà cap tren podia anar-hi.
Com que ahir em van informar que a Mira-sol només es circularia per una sola via durant tot el cap de setmana per les obres del nou vestíbul, he agafat el metro L1 de Fabra i Puig fins a Sagrera on he enllaçat amb la L5; la veritat és que el nou "intercanviador" va prenent forma i comença a fer goig després de totes les obres que encara s'hi fan. Amb un 5000 he anat fins a Diagonal on he agafat el tren fins a Mira-sol, anant per contravia des de la sortida de Sant Cugat i després a Hospital General, des d'on de nou per via contrària he arribat fins a Rubí i Terrassa.