30 d’octubre 2006

Viatge de Martorell a Lleida en l'Alsthom 7652

El 29 d'octubre de 2006 es va fer un viatge entre Martorell i Lleida remolcats per l'elèctrica Alsthom 7652 i l'ajuda de la dièsel YeYe del Museu de Vilanova com a locomotora auxiliar. El tren sortia de la via 3 de Martorell pocs minuts després de les 9 del matí i iniciava recorregut cap al sud fins a Sant Vicenç de Calders. D'aquí el tren aniria cap a Valls, La Plana Picamoixons, Montblanc i fins al PAET de Canal d'Urgell (entre Vinaixa i La Floresta) per a fer encreuament amb un Alvia. El recorregut fins a Lleida es va fer directe novament, arribant a la capital del Segrià a un quart de dotze del migdia. Es fa una breu parada per acoblar la locomotora de vapor Garrafeta a l'altre extrem de la composició i el viatge segueix, en sentit oposat, cap als tallers d'ARMF (Associació per la Restauració de Material Ferroviari). Hi arribem en cosa d'uns 10 minuts de viatge a marxa molt lenta per vies de servei. Un cop arribats als tallers disposem de força estona per poder veure les instal·lacions i tot el material restaurat o en restauració que hi ha. A destacar la locomotora 1003 del Transpirinenc, una Garrafeta (diferent de l'habitual) o un cotxe Pullman en el qual havia viatjat el rei fa molts anys. Cal destacar que si hom es deixava alguna finestra oberta d'algun tren històric dels mostrats era increpat per un grup liderat per unes dones que es creien vigilants jurats i expertes en el món ferroviari. Durant l'estona que vam estar als tallers d'ARMF també vam poder observar diferents maniobres tant de la Garrafeta com de les YeYes. Cap a un quarts de dues tothom va pujar al tren amb la intenció de sortir aviat cap a Lleida de nou però un malentès amb circulació de renfe va fer que no sortissim de les vies d'ARMF fins passades les dues. El recorregut fins a la via 6 de Lleida-Pirineus el vam fer remolcats per cua per l'Alsthom i la YeYe del Museu de Vilanova en règim de maniobres i marxa lenta. Un cop a Lleida tothom va a dinar ràpidament, ja que la gana feia estona que estava atacant.
A la tarda, tots tornem cap a l'estació lleidatana i mentre esperem el nostre tren (que està descansant a les vies d'ARMF) immortalitzem la sortida d'un AVE en doble composició "d'ànecs" cap a Zaragoza i Madrid, així com també el talgo Miguel de Unamuno i un AVE estacionat a la via 3. En pocs minuts arriba el nostre tren especial i aprofitem per fer-li fotos novament. Quan ja estàvem a punt de marxar el vigilant ens increpa dient que no podíem fer fotos a l'estació ni tan sols amb el ditxós carnet de renfe/adif, que es necessitava una consigna especial (!!!!). Evidentment, poca gent li fa cas però acabem tots bastant emprenyats per l'absurda situació. A les 17:22 surt el tren direcció Martorell, circulant sense fer parada fins a L'Espluga de Francolí on ens creuem amb un Alvia, ja quasi de nit. El canvi d'hora realitzat la nit anterior es fa notar. El tren segueix camí fins a Vilaverd on ens desviem per deixar pas a un altre Alvia que ens avança a tota velocitat. Seguim el nostre trajecte cap a La Plana Picamoixons i novament via Valls, per passar Sant Vicenç de Calders a tota velocitat i agafar la línia de Vilafranca. A Els Monjos hem de parar per esperar un rodalies que estava circulant pel tram de via única provisional de Vilafranca del Penedès. Un cop fet l'encreuament amb la unitat 447 seguim viatge ja directes fins a Martorell. Just a l'arribada i a punt d'entrar al túnel de Martorell la llum de tots els cotxe s'apaga i arribem a les palpentes a l'estació de Martorell, que tampoc és justament una estació gaire il·luminada. Aprofitem per fer les darreres fotos del dia amb l'ajuda de trípodes. Esperem que ben aviat puguem veure l'estació de Martorell remodelada, segons van dir començaven les obres el mes de gener, així com també l'enllaç amb l'estació de Martorell Central acabat de manera que diposem d'un nou i potent intercanviador renfe-FGC. Per molts anys puguem celebrar 150 anys més de la línia!

1 comentari:

Anònim ha dit...

L'últim cop que vaig anar a Lleida (també amb la Alsthom) no vaig tenir cap problema a l'hora de fer fotos a l'estació i això que no duia la autorització, es clar que tampoc em va veure cap vigilant....