14 d’octubre 2006

D'estrena a la T5

Avui en principi no havia d'assistir a la inauguració (o més aviat posada en servei) de la nova línia T5 del tramvia de Barcelona però finalment degut a diversos motius han fet possible que hi anés.
La jornada s'iniciava agafant un R4 a Terrassa per anar fins a Sant Andreu Arenal, on canviaria a la L1 del Metro (que duia el fantàstic interval de pas de 7 minuts!) per anar fins a Glòries. Com que la jornada s'iniciava a les 10 i encara era d'hora, hem anat a un dels passos superiors que dóna a les vies que van de Passeig de Gràcia i Clot a l'Estació de França a veure passar trens, entre ells 2 440, una 448 i un Arco, no està gens malament.
Ja vora les 10 hem anat cap a Glòries, on ja érem uns quants els que esperàvem el primer tramvia per poder fer el recorregut. I dit i fet, a les 10 en punt el tramvia 211.04 s'ha estacionat a Glòries en servei T5 a Besòs admetent ja viatgers. Hem fet el recorregut sencer constatant la peculiaritat de la línia, que té bona part del traçat soterrat en un calaix pel costat mar de la Gran Via. És un model força curiós d'explotació, que en alguns llocs com Brussel·les s'anomenaria pre-metro. Un dels trets característics és que cal validar el bitllet ja per accedir a l'andana a l'exterior, en lloc de fer-ho a l'interior del tramvia com passa a la resta de la xarxa del Tram.
Un cop aconseguides unes quantes T-Tram inaugurals per a poder fer els viatges, hem anat tornant lentament cap a Glòries, parant a totes les parades per tornar cap a Besòs i en el meu cas tornar altre cop lentament cap a Glòries parant a totes les parades de nou i fent el tram de la línia que és exterior (entre Can Jaumandreu i Glòries) a peu per fotografiar el traçat.
I cap a quarts de 3 he tornat a agafar la L1 i he desfet el mateix camí de l'anada fins a Terrassa.

A la foto, un tramvia de la nova línia T5 al calaix entre Can Jaumandreu i Espronceda.