10 d’octubre 2006

150 anys de la línia Reus-Tarragona (07.10.06)


El dia 7 d'octubre va ser el primer dia de la celebració "forta" dels 150 anys de la línia Reus-Tarragona. Si bé durant tota la setmana s'havien fet viatges entre Reus i Vilanova amb l'Alsthom 7652 per a escolars, el gruix dels actes commemoratius tindrien lloc el cap de setmana.

El dia començava molt d'hora, agafant el Metro del Vallès a Terrassa-Rambla a les 6:14 del matí. Sense més novetats (vam arribar a Provença amb uns 4 minuts de retard) anem cap a Passeig de Gràcia a peu, per esperar el Catalunya Exprés que va a Reus i que passa per l'estació barcelonina a les 7:25. A Sants trobem més gent que va cap als actes especials, ja que realment valen la pena per excepcionals. Arribem a Tarragona i baixem de la nostra còmode unitat 448 reformada amb la intenció d'esperar la unitat 439.006 que ve de Bilbo i que teòricament havia d'arribar a les 9 del matí. Finalment, segons ens van anar informant via telefònica la 906 arribaria més tard, així que alguns vam decidir anar en el següent Catalunya Exprés cap a Vila-seca on caçaríem en un interval molt curt de temps el primer viatge de la Garrafeta de Reus a Tarragona i la unitat 906. Després, aniríem cap a Reus en el següent tren on podríem veure el Tren del Centenari a la via 5, on l'estaven netejant i posant a punt per l'endemà. Sobre les 12:15 teníem el plaer de veure arribar de nou la Garrafeta a Reus, procedent de Tarragona. Quedaven més de 4 hores pel següent viatge de vapor, així que vam estar una estona fent fotos a la locomotora i després vam anar a dinar. Amb l'estómac ple, vam agafar un Regional que venia de Lleida i que havia de passar a les 14:37 per Reus, tot i que va venir força tard. Un cop a Tarragona ens vam dirigir a peu cap a la bifurcació de les línies de Reus i Tortosa, per canviar una mica la visió del tren. La caminada de l'estació fins al punt de bifurcació és força llarga, però val la pena ja que vam poder força fotos tant als trens que anaven cap a Reus com als que anaven cap a València. A més, durant l'espera també va passar una Alco amb un tren de manteniment d'infrastructures cap a Reus. Poc després vam caçar la Garrafeta i vam tornar cap a Tarragona, on esperaríem que sortís de nou el tren especial cap a Reus i a continuació un Catalunya Exprés amb el qual jo aniria fins a Sant Vicenç de Calders. El meu viatge era Tarragona-Martorell i per tant havia de fer enllaç amb un tren de la línia R4, que vaig poder fer amb molta calma ja que tenia més de 40 minuts d'espera. No cal dir que vaig aprofitar l'estada per fer algunes fotos, especialment a l'Alvia que va passar per l'estació cap a la línia de Valls. El viatge de Sant Vicenç a Martorell va transcórrer sense novetat, amb els indicadors interiors posant tota l'estona "Pròxima estació: El Vendrell"... Constatar que a Vilafranca ja hi ha les obres de la nova estació soterrada de via ampla molt avançades, amb la via col·locada i la catenària també en procés d'instal·lació.

A la foto, tot i que ha costat molt d'escollir, dues generacions de trens a l'estació de Reus, una unitat 470 i el Tren del Centenari.