09 de setembre 2006

La part baixa del Cremallera de Núria

Després d'uns dies de no anar a fer fotos ferroviàries (i no actualitzar el bloc), ahir vaig tornar a la càrrega anant a fer fotos de la part baixa del Cremallera de Núria, la que sol ser més "desconeguda" o menys fotografiada. De tota manera, és realment una zona complicada per fer fotos ja que hi ha una vegetació molt frondosa que impedeix tenir bones vistes de bona part del traçat, sobretot entre Ribes Vila i Rialb. Així que em vaig passar tot el dia amunt i avall per la zona i tot i que era el dia de la Mare de Déu de Núria no vaig pujar fins al santuari per a venerar-la (suposo que em sabrà disculpar!). De tota manera, vaig poder veure el cotxe saló fent el darrer viatge especial del 75è aniversari de la línia, acoblat a un automotor (llàstima que no fos la locomotora elèctrica). Un cop vist i fotografiat el traçat entre Queralbs i Ribes des de força angles vaig decidir anar cap a Planoles a rematar la jornada fent fotos als trens que passen a les 17:19 i 17:40. Pel primer tren tot bé, però el segon tren va arribar a Planoles a les 18:30 (50 minuts de retard!) i a sobre era un sol comboi de 2 cotxes grafitejat de dalt a baix per un dels seus laterals. Horrible!

La foto que he decidit posar al bloc és del mític viaducte de Toses amb la composició d'automotor i cotxe saló pujant cap a Núria.

2 comentaris:

Eloi [entfe001] ha dit...

El viatge amb el cotxe saló del dia 8 no serà pas l'últim. FGC s'ha vist obligat a posar-ne més per l'elevada demanda que ha tingut el servei especial.

Per cert, ampliant molt el zoom d'aquesta fotografia es podrien arribar a veure els meus pares...

Anònim ha dit...

Bona foto, ben treballada, com cal. El comentari també. Molt sensible amb la Mare de Déu de Núria, m'ha agradat. Gràcies!